The Waves

Koreográfus

Lukács András Seregi- és Harangozó-díjas

Asszisztens

Kara Zsuzsanna

Jelmez

Tóthné Preisinger Ildikó

Fény

Dragos Dániel

Zene

Philip Glass, Max Richter

Videó

Glowing Bulbs

„Ha bárki megmenthetett volna, te lettél volna az." (Virginia Woolf)

Már sok évvel ezelőtt megérintett Virginia Woolf drámai története, mikor Az Órák című filmet láttam. Hatására született az "Örvény" című kettősöm melyből később, egy azonos című egyfelvonásos darab. Néhány év elteltével találtam rá Max Richter "Tuesday" című szerzeményére mely a tragikus sorsú írónő férjének írt búcsúlevelével kezdődik. A művet - mely a Hullámok című tétel zenei alapját adja - a gyengédség, a törékenység, a félelem - ugyanakkor a döntés egyértelműsége is jellemzi.
Virginia Woolf súlyos depresszióban szenvedett, s talán már a skizofrénia is kialakulóban volt nála. Tudta, hogy elkerülhetetlen betegsége pusztító méreteket kezd ölteni és bizonyára bűntudatot érzett, hogy ezzel tönkre teszi férje életét.
Virginia Woolf 1941. március 28- án vetett véget életének. Jól tudott úszni, ezért kabátjának zsebeit telerakta kövekkel, nehogy az utolsó pillanatban meggondolja magát.
A "Virginia" és a " A Hangok" tételek ezt a belső  vívódást, valamint a hangoktól való félelmet és a mentális hanyatlást hivatott kifejezni.
Vágyam, hogy egy nap " A Hullámok " és az " Örvény " összekapcsolásával tegyem teljessé Virginia kétségbeesett küzdelméről és döntéséről szóló koreográfiámat.

Philip Glass: Violin Concerto Movement II
Philip Glass: Metamorphosis Two
© 1987, 1988 Dunvagen Music Publishers Inc. engedélyével

Max Richter Tuesday

Universal Music Hanglemezkiadó Kft engedélyével

Mimi

Dramaturg

Csepi Alexandra

Koreográfus

Velekei László Seregi- és Harangozó-díjas

Asszisztens

Jónás Zsuzsa Harangozó-díjas

Díszlet

Velekei László, Győri Gabi

Jelmez

Győri Gabi

Fény

Stadler Ferenc

Zene

montázs

A Lengyel Menyhért történet ihlette új Velekei koreográfia a mágikus realizmussal kacérkodik. A hétköznapok biztonságos szürkesége és a delírium hazudta eufórikus állapot között egyensúlyozó történetben a társadalom peremén tengődő narkós banda és a Mandarin számunkra is ismerős kulisszák között vív élethalálharcot. A színtér egy metrómegálló, a tét: a vágy beteljesítése. A vágy pedig maga: Mimi.